ג.ב עיצובים, הרצל 69

רחוב הרצל, שפעם היה המקום בהא הידיעה לרכישת ספות במחיר עממי, עבר שינוי מעמדי. בעיקר בזכות כניסה של מתחרה תחתון – צומת הרחובות הר ציון פינת לווינסקי בואך התחנה המרכזית הישנה. מתחם הספות/כורסאות/סלונים 3+2 הזה, מיצב את עצמו (עוד מילה שאני שונאת) בתור שוק. צורת המיקוח זהה לזו של העיר העתיקה בירושלים, שני צעדים לכיוון הדלת ו”אני אעשה לך את זה ב-2000, יקר לך?”, עוד צעד, “1800! חמודה! לא תמצאי זול מזה!”.
אולי זה היה תהליך הפוך שבו הרצל עלה ממעמקיי הריהוט למעמד הביניים בעקבות עליית הסטנדרטים של הצרכנים מבחינה עיצובית. אנשים בארץ, שפעם הסתפקו במיטת סוכנות, למדו לקרוא קטלוגים של איקאה, לדפדף בבניין ודיור ולבקש ממשה של הרצל ריהוט שז לונג ובד קנווס. החיקויים הלכו והשתפרו, הרמה הנדרשת עלתה ונוצר חור של מדרגה כלכלית, וידוע שוואקום עסקי זה דבר שלא קיים. מייד התמלא הריק במוכרים מכל הבא ליד.

sofa

הקישור המרוהט לעולם הטכנולוגי מגיע מכיוון מפתיע. סביב רכישת ספה באזור הביניים של הרצל פגשתי את חיים, מוכר בחנות ג.ב. עיצובים (המילה עיצוב שולבה ברוב שמות החנויות לייצוג מהימן) שבעברו ניכרת היסטוריה עם אווירת שוק מסויימת, דיבור קצת נגוע אבל עם הבנה אמיתית בעיצוב. “לידע כללי, יש לי תואר בעיצוב פנים, אני מעצב פנים”. “אל תתלבטי כל כך הרבה חמודה, מחר אני בא אליך הביתה, עם הבדים ועם הלפטופ שלי ועם סקצ’אפ, מכירה סקצ’אפ?“. אני מכירה סקצ’אפ?! אנחנו ברחוב הרצל??
SketchUp – אותה תוכנת תלת מימד שגוגל מחלקת חינם בחוכמה רבה (את תוצרי התוכנה אפשר להעלות לגוגל ארת’ וביחד נמפה תלת מימדית את העולם) הפכה להיות כלי של מוכר ספות בהרצל.
ושלא יבינו אותי לא נכון, זה יופי של דבר. לא בלתי מפתיע, אבל יופי של דבר. עדות נוספת של חילחול טכנולוגי, נגישות של תוכנות והיופי במתנות חינם. ברגע שתוכנות תלת מימד או כל תוכנה עיצובית אחרת, או לצורך העניין כל תוכנה שהיא יהפכו לכלי, בתור כלי ולא כמטרה אפשר יהיה להתחיל לעשות דברים. וזה כבר ברמת התענוג
2012 תהיה השנה שבה בלווינסקי תהיה הדמייה ווירטואלית של הדירה שאנחנו עומדים לשכור, לפני שאפילו יצא לנו לראות את המודעה שלה בהומ-לס.
העתיד כבר כאן.


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 responses to “ג.ב עיצובים, הרצל 69”

  1. שרון Avatar
    שרון

    איזה יופי של רצפה
    מה זה הספה חומה?

  2. טליה Avatar
    טליה

    הספה כתומה. זה מה שחיים רצה. זה בא בול על הרצפה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *