יוחזר המנדט הבריטי

לאלתר.
תראו מה זה מדינה מתורבתת, מה זה כבוד, מה זה מורשת. כנראה מזג האוויר מצליח לתרבת ולדכא במקביל.

בהמשך לסאגת האופניים וההבטחה לכתוב עוד ועוד על האופניים החדשות (Allez Allez של Specialized עם כידון ישר ליצירת אופניים היברידיות, או בתרגום חופשי – יאללה יאללה) אני מקדישה פוסט שלם למושב. תמיד מדהים שלא משנה לאיזה תחום נכנסים, מדובר בתחום רחב שאפשר להעמיק בו שנים אם מתעקשים. ונראה לי שאין יוצא מן הכלל לכלל הזה. ברור שעל אופניים אפשר לדבר ימים ושיש מגזינים ואתרים וספרות שמוקדשת אך ורק לנושא. היופי הוא שבכל פרט באופניים אפשר להתעמק ימים, חודשים ושנים – אה לייף טיים.

ולמושב, כבוד משל עצמו. התעקשות רבתית של כל המוכרים בחנות, פלוס הידיעה על עצם קיומו של מושב ברוקס שיכנעו אותי להשקיע עוד כמה שילינגים במושב אנגלי בעל מסורת.

יכול להיות שהכיסא הזה הוא קונספירציה. אין לדעת. כשנוגעים בו מרגישים מושב אבן, ומסביבי עשרה אנשים שמתעקשים בתוקף שמדובר בכיסא האופניים הרך ביותר. ולא רק מוכרים ומשווקים, אלא גם צרכנים וגם יודעי דבר. מטריקס של האופניים.
הטענה היא שהוא אמור להתרכך, שהתחת שלי אמור להטביע בו את חותמו כך שנהיה סיר ומכסה, מושב ותחת המתאימים זה לזה. העור יתרכך.

עם חזרתי לעמדת המחשב, בדקתי מה קורה באתר של חברת Brooks. מסתבר שמדובר בחברה שקיימת מסוף המאה ה-19 עם היסטוריה של ייצור אוכפים לסוסים. בשלב מסויים הבן הצעיר מאס ברכיבה על מושב עץ (!) באופניו ויצר מושב עור בהשראת האוכפים הלוהטים.

ולמה אני כה מתרגשת מהמסורת והכבוד? באתר יש קטלוגים משנת 1899, אלף שמונה מאות תשעים ותשע במילים. קבצי PDF מונחים להם לצפייה מענגת לכל דורש. בזכות היותי חרשנית, הטענתי לדוגמא את קטלוג 1903(ביו-טיוב של הקבצים), עם הדגמים החדשים לנשים ולגברים. כבר אז היו כאלה שניסו לגנוב את המותג ובעמוד 55 בקטלוג מצורפת אזהרה בנושא.
איזה פונטים, איזו גרפיקה, איזה יופי, אלוהים שיעזור.

Read this doc on Scribd: 1903 Brooks Catalog

(למעמיקים – בתוך האתר, תחת קטגוריית Heritage, קיימת תת קטגורייה Yesteryear Catalogue Collection)


by

Tags:

Comments

8 responses to “יוחזר המנדט הבריטי”

  1. דנה Avatar

    מפתיע – או אולי לא – שלא שמעתי על החברה הזאת. אצלנו (בחוגי רוכבי הכביש והטריאתלטים) רק מקשקשים כל הזמן על סלה איטליה. בתור אחת שהיה לה מושב סלה איטליה שכזה, שהעתיר עליה כאבי אחוריים מהקשים שנודעו במחוזותינו, עברתי מיני מושבים עד שנתקעתי על מושב אחד של FOX (לא חברת הבגדים) שיתרונו הוא שהוא לא נורא כמו האחרים, אז בינתיים הוא נשאר.
    ואגב, בתור בעליהן החוקיות (החוקיים?) של ספשלייזד אס-וורקס, אהבתי מאוד את היאללה-יאללה. אגב, לא ידעתי שיש ALLEZ עם כידון ישר.
    ולקינוח, מה שסבתא שלך הפולניה היתה אומרת אילו הייתי מארחת אותה כאן בתגובה: מה את מופתעת שגנבו לך את האופניים? כאלה אופניים לא קושרים בחוץ אלא מעלים הביתה.. (בכל אופן, האס-וורקס שלי חונות בסלון ורק שם).

  2. טליה Avatar
    טליה

    אוי! עכשיו הלחצת אותי… אבל בינתיים אני מרוצה, למרות שלא רכבתי מספיק.
    אני שמחה ששמת לב לפרטים – אין ALLEZ עם כידון ישר – הם קונפגו עבורי. אחרי שהחלטתי שזה הפורמט שלי: אופניים היברידיות. כמו שליחה טובה בניו יורק, כמו קומיוטרית רצינית בבוסטון. אין הרבה אופציות בתחום בחנויות ארצנו ולכן הקינפוג.
    ל-ALLEZ אפילו לא קניתי מנעול בזכות הידיעה שהן לא ייקשרו בשום מקום. ואת הקודמות (Specialized Sirrus) הייתי קושרת רק במקרים נדירים, כולל המקרה הנדיר של הגניבה 🙂

  3. דנה Avatar

    עכשיו מתבקש לדרוש לראות תמונה של הקינפוג המיוחד. אגב, זה קצת מצחיק כי אפשר בהחלט לומר שאלה specialized specialized. 🙂
    והערה לסיכום: זה כאן, זה רשמי, הגיעה עונת הפנצ’רים. חטפתי שניים (!!!#$%%$#) יום אחרי יום (@#%^) בגלגל האחורי. קריזה.

  4. טליה Avatar
    טליה

    התמונה תגיע בקרוב, פוסט שלם יוקדש ליופי של היאללה יאללה שלי.
    ובאשר לפנצ’רים – הובטח לי שאם אשמור על לחץ של 120 PSI בצמיגיי הם יגיעו לגן עדן של הצמיגים ללא חורים, אבל אני לא מעוניינת להתרברב ג’אסט יט.

  5. דנה Avatar

    PSI 120 הופה הופה מתרברבת זאתי. 🙂 אני מבינה שיש לך מד לחץ אוויר ושאת מקפידה למדוד. כל הכבוד. אני, לא רק שאין לי גדג’ט כזה, גם מד הלחץ של המשאבה שלי מקולקל. מה שאומר שאני ממלאת אוויר על פי מבחן הלחיצה. בקיצור, אני טריאתלטית כושלת במיוחד, שלא רק מקרטעת כמו עגלה אלא גם לא מצויידת באבזור המתאים. הבוז לי.

  6. מאיה Avatar

    הנה משהו נחמד שגיליתי בדרך הקשה:
    במצמן מוכרים מושבים יד שנייה. ספיישלייזד. הנוחים ביותר שישבנך יראה. 30-40 שקל האחד + 30 שקל על מוט כיסא.
    כמובן שאצלי הכסא הזה נראה תלוש לגמרי מהגרוטאה שאליה הוא מחובר, אבל אני מרוצה 🙂

  7. טליה Avatar
    טליה

    Oh-Wa! זאת חתיכת אינפורמציה שהבאת שם. אני אבדוק את הסוגייה.
    במיוחד בהתחשב בעובדה שרכשתי את מושב ישבני ואת האופניים שעליהם הוא מורכב בזאת החנות.

  8. […] הם תמיד מלהיבים ואביביים וחיבתי אליהם ידועה (הנה כאן, וכאן, וגם כאן), אבל היום אני חוגגת בעלות על 1500 זוגות אופניים! […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *