לא שיש לי אשליות בקשר לבאת’

לפני כמה ימים הושקה אפליקציית האינטרנט מאט – Matt. אפליקצייה לא מרגשת בעליל (ולמי שחייב לדעת, מאפשרת גישה ופירסום מכמה חשבונות טוויטר במקביל. כאמור, לא מרגשת).
מאחוריה עומד צוות Carsonified, שבראשו עומד ראיין קארסון. קארסון, בחור אנגלי למראה (למרות שהוא אמריקאי) פתח עם אשתו ג’יל, אמריקאית למראה (למרות שהיא אנגליה) את החברה בעיר בעלת השם הקלאסי, Bath שבאנגליה.
כבר שנים שקרסון כותב בבלוג זה או אחר על תהליכים בחברה שלו בשקיפות מירבית: יצירת אפליקציות, תהליך בניית הלוגו (או בעצם הריברנדינג) של החברה או מכירת אפליקציית ווב שאותה פיתחו.
והוא כותב על הכל כולל הכל. וכשאני אומרת הכל, אני מתכוונת לעלויות, משכורות, תהליך קבלת החלטות, הצגת ראיות כמו מיילים ששלח כשחיפש מעצב ואת המשך המשא ומתן מול העובדים הפוטנציאלים.

רבים מעבירים ביקורת על מר קרסון, שכל פעילות הכתיבה שלו היא בגדר יחסי ציבור. באמת אין צל של ספק שהבלוג מתפקד כחלק ממערך השיווק של החברה, אבל אני אומרת – הלאה המלעיזים!
שקיפות היא מוצר נדיר. פופולאריים יותר המידור וההפרד ומשול: לא לדבר על כסף, לא לספר מי מרוויח כמה, לעבוד עם חוזים אישיים. כל אלה הם תמצית התהליך החברתי הקפיטליסטי האמריקאי, התגלמות הניצול.

בעקבות ההשקה, יצאתי לבילוי בבלוג של ראיין שגם הפעם סיקר בפרטי פרטים את תהליך היצירה שנעשתה במסגרת 4 ימים, מעין ניסוי בבניית אפליקציות ווב.
התענגתי במיוחד על ה-Time Lapse (יש לי חולשה לטיים לאפסים) שמציג יום עבודה – מסך של מתכנת, מסך של מעצב, פנים של מתכנת, פנים של מעצב ותמונת משרד כללית יותר. קראתי בעיון את הכתבה בטק קראנצ’ ואת תגובות הלא פרייארים שיכלו לעשות את אותו דבר בהרבה פחות כסף.

 

אבל יותר מכל התענייתי בלינק We’re Hiring, שבו התגלה המידע השערורייתי הבא: חברת Carsonified מעסיקה את עובדיה רק 4 ימים בשבוע (במשכורת של משרה מלאה), שולחת אותם לכנסים שאותם היא מפיקה (ואולי גם לאחרים), נותנת להם אייפון, מקבוק אייר, מסך סינמה דיספליי 23″, כיסא איירון ועוד כהנה וכהנה.

אם אני צריכה לבחור רק הטבה אחת, אני לוקחת את שבוע העבודה של ה-4 ימים. ואת המקבוק אייר. ואת הכיסא. והמסך.


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

6 responses to “לא שיש לי אשליות בקשר לבאת’”

  1. אראלי Avatar

    תנאי העבודה באמת נשמעים יותר מחביבים.

    למי ה-Matt הזה שימושי?
    חשבתי רגע, נכון יש את האנשים האלה שמוסיפים 10,000 אנשים שהם לא מכירים לחשבונות שלהם? אם יש לבן אדם מסוים 500 חשבונות כאלה, והוא יוסף אותם למאט הזה, יש איזה דרך שהוא יוכל לשלוח הודעות למיליון איש?
    אם כן, זה יכול לעשות קצת בעיות. אם לא, אז אפשר להרגע, אבל עדיין אני לא מבין למה להחזיק כמה חשבונות טוויטר נפרדים ולהזין אותם באותו המידע. זותומרת, יש אנשים שבאמת יש להם טוויטר לעבודה וטוויטר לשעות הפנאי? מוזר.

  2. טליה Avatar
    טליה

    אז זה הפוך, כי אתה צריך ש-10,000 איש יוסיפו אותך כדי שתוכל להפגיז 500 חשבונות כאלה במליון הודעות. וביום שסתם תבאס אנשים, הם יפסיקו לעקוב אחריך.

    מתוך נקודת ההנחה שזאת אפליקציה לא סופר שימושית, אז יש לא מעט אנשים שיש להם חשבון אחד שהם יישות כמו אתר מסויים/חברה וחשבון אחר שהוא החיים הפרטיים. לא רבים, אבל לא מעטים.

  3. גברת דאוטפייר Avatar
    גברת דאוטפייר

    זה יותר מדי טכנולוגיה ופחות מדי רגש בשבילי. אבל בסדר, יש מקום לכולם בבלוג הזה…

  4. טליה Avatar
    טליה

    אין לך רגשות לתנאי העסקה של עובדים באנגליה?

  5. שרון Avatar

    רגשות לתנאי העסקה של עובדים באנגליה, 20 אנשים אולי עובדים שם 4 ימים אבל מיליונים אחרים עובדים בטירוף ומשלמים מחירים לא יאמנו על כל דבר.
    חוץ מזה- תלוי כמה שעות הם עובדים ב-4 ימים שלהם. אם הם באמת עובדים נניח 36-40 שעות אז זה נחמד. זה מגלם פרמיה של 25% על המשכורת שזה המון. אבל זה יותר הראש כנראה
    בעניין האייפון ומקבוק וכל זה נראה לי שזה מגיע ל…3000$ מה שנקרא מענק חתימה.

  6. טליה Avatar
    טליה

    אוי, מאמי, זאת הקינאה מדברת מהגרון שלך?
    נקנה לך אייפון ליום הולדת הבאה
    🙂
    דור 3 והכל

    אה, ודרך אגב, לא זכור לי שקיבלתי 3000$ מענק חתימה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *