בלוז לחופש הגדול

הסתיו כבר כאן, הוא התחיל ביום רביעי. זה אומר רוח קרירה בבוקר, זה אומר אוויר בר נשימה בערב, זה אומר כבדות בנשמה (אולי היא קשורה בכלל לבין המיצרים/הימים הנוראים וכל מה שביניהם). זהו, רואים את אור סוף הקיץ בקצה המנהרה, פלאס מספרים לי ששעון החורף קרוב ממה שנדמה לנו (שבוע הבא?). כמה עוצמה יש לעונות מעבר. זה הולך להיות הסתיו השלישי בהביטו (סתיו 1, סתיו 2), יום הולדת שתיים מתקרב בצעדי ענק, מסתבר שגם לבלוג יש גיל.

ולכבוד יום הולדת שתיים (שיתרחש, אם ירצה וכל זה, בעוד כשבוע) – קצת בתינוקות, קצת בנערות.

קצת בתינוקות
אני בדרך כלל לא צוחקת מתינוקות של זרים, אבל הילד הספציפי הזה קורע, תרתי (שווה להחזיק דרך אזור 0:36):

סרטוןהיוטיוב הזה עתיק במונחי אינטרנטים ומגיע כאן בקונטקסט, תחת הכותרת “Why Buy Expensive Toys?” ועם מוסר השכל של סרט שמתיימר להכשיר צרכנים נבונים, ואני – מספר אחת בצרכנות נבונה. זאת גם הסיבה שהצלחתי באיתור האקזמפלר שלפניכם. לבית עם ילד הייתי חוששת להביא את יצירת הרעש שלהלן, אבל בבית מדוד ובוגר כשלי, יש לו מקום ברור של כבוד על המדפסת ביום יום ועל השטיח בימי אימונים. מקור השראה לצעצועים (מגולם ב-X חיים של סינים):

קצת בנערות
ומה שאני בעיקר מאחלת להביטו לקראת יום הולדתו, זה לעבור חלק את הגיל בו האף יוצא מפרופורציה, העור מתפרץ החוצה והסערה סוערת. זה אמנם עוד רחוק, אבל זה מעסיק אותי כבר עכשיו.

נוער הוא כר בלתי נדלה לתצפיות אנתרופולוגיות מרתקות, בעיקר בחופש הגדול. כל דבוקת בני 17-14 הצועדים ברחבי העיר לבושים בתלבושת אחידה שיצרו לעצמם, מדליקים אצלי את חיישני ההקשבה מרחוק, וכולי אוזן בנסיון לאתר שבבי שיחה (ותודה לחנה רטינוב שנותנת לי מזה ישר לווריד). זה לא דומה לכלום. מעבר לחנה, אני גם חברה של כמה בני גילכלהצרותכולן בפייסבוק, בעיקר קרובי משפחה ששכחו שביקשו ממני חברות כשרק רצו למלא את מכסת החברים הראשונים. חחחחחחחחחחחח, אניייייייי כבבבבבר כנראאה לאאאא בגיל. תמצית הסיפור הנגלל בשורת הסטטוס של הבחורה שלפנינו וברצף 39 התגובות של חבריה (שרובו נכתב בתוך שעה אחת בודדה) היא מעבר אותה נערה מבית ספר א’ אי שם לבית ספר ב’. דמה זורם בדמי, היא ילדת חמד אמיתית, וכל המופיע כאן הוא בהחלט לא כדי לומר רע וטוב בנוער הישראלי אלא בעיקר כדי להפיל לסת ולהרים גבה אל מול העניין. אבולוציה שפתית?

בזמני (איזו תחושת זיקנה של ראש שבט נותנת המילה הזאת…), היו מוסיפים כמה א’ תמימים למילה “סתם” כדי לנסות לגבש לה צורת רחוב ולדמות את הדיבור הכתוב לדיבור המדובר. ניסיתי להבין אם גם כאן המקלדת בתפקיד סמלי ומייצג, הקרבתי שעות אולפן לטובת העניין אבל לבסוף גנזתי את הפרויקט. כדי להתנסות גם, הקדישו דקה או שתיים בקריאת הטקסט מעלה בקול, חווייה לשונית מובטחת, חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.

פוסט יום הולדת חגיגי יגיע כמובן בתאריך המיוחל, לא כמה ימים לפני כמו איזו בחורה חסרת מחוייבות לו”זית.


Tags:

Comments

11 responses to “בלוז לחופש הגדול”

  1. ק.נ Avatar
    ק.נ

    דרך מעניינת יש לדור לפרגן. אבל גם מעוררת קנאה. איזה כיףףףףףףףףףףףף לצעירים בפפייסבוקקקקקקקקקקקקקקקקקק!!!!!!!!!!!1111

  2. פלומבה Avatar
    פלומבה

    אדיר! איזה פוסט מעורר השראה. קודם כל, רוח הנעורים, עם היכולת המרשימה להוסיף ולהתפלפל על אותה נקודה, רואים שאנחנו צאצאים של חז”ל!

    והתינוק, הורס את הבריאות! איפה מצאת אותו? אני גם רוצה אחד כזה! בעצם, אני רוצה להיות כזו! הוא עלה על הסוד: והיית אך שמח, ושמחת בחגיך, איזהו עשיר – השמח בחלקו (זה ממש ממש מתאים).
    למרות שאובי אולי היה אומר, שהילד ביקש עיתון ולא קרעי עיתון, אבל מי יודעת.

    ואם זה סתיו אמיתי, ישתעלו נא המורות וילכו לישון מוקדם.

  3. י. קדמן Avatar
    י. קדמן

    אכן חומרים מטרידים.

  4. שרונצ'יק Avatar

    אוהב אותך במילעל.

  5. נורית Avatar
    נורית

    ואווו מגנייייב איזה פוסטטטט!!!!!!1 אמן שאני יקרא עוד מלאאא כאלהההה יא קרועעעעההההה. חחחחחחחחח.
    מקווה שרשמת את האקזמפלר החדש במאגר האופניים של המשטרה, שיצמידו להם את האיתורן וכל זה.

    תקשיבי, בעניין מזג האוויר, חברה שקצה באמירות נוסח “הקיץ עומד להיגמר” הפנתה את תשומת ליבי לחלק “מידע אקלימי רב שנתי” באתר הסקסי של השרות המטאורולוגי הישראלי:
    http://www.ims.gov.il/IMS/CLIMATE
    אני מזמינה אותך לבדוק, למשל, נתונים כמו טמפ’ מקסימום יומית ממוצעת, טמפ’ מקסימום מוחלטת וכו’, ולגלות בבעתה שספטמבר זה שקר אחד גדול. מדובר פשוט בעוד יולי.

  6. טליה Avatar
    טליה

    נורית – בעניין מזג האוויר, נפלת פה על אחת שנתקעת בקטנות. ובכן, קודם כל, שימי לב שספטמבר נמוך בטמפרטורות הממוצעות שלו מאוגוסט, יעני – הטבה. שנית, הטמפ’ המקסימלית פלאס הלחות נמוכות מאוגוסט וגם (כן וגם) מיולי. אבל אלו זוטות, העניין המרכזי הוא שאוגוסט הוא השיא ואחריו ירידה. השאלה היא מאיזה צד מסתכלים על זה. זה כמו החלק הישר של עקומת הסינוס של התארכות והתקצרות היום, כבר שהוא מתחיל להתארך מרגישים את זה, למרות שהשינוי הוא קטן. ואני האחרונה ששוכחת חמסיני ספטמבר ואפילו אוקטובר, אבל המגמה חיובית. ואנחנו, הסטטיסטיקאים, בוחנים אותה. ודבר נוסף, אחותי בגולה ביקשה לומר שאצלה ספטמבר זה ממש, אבל ממש לא יולי, מצד שני היולי שלה הוא לא היולי שלנו.

    שרונצ’יק – אני אותך, במלעל גם.

    פלומבה – את בת חז”ל. ואינשאללה, ישתעלו נא.

  7. נורית Avatar
    נורית

    אוקיי, שכנעת אותי. מגמה חיובית.
    ותמסרי לאחותך שכוונתי היתה, כמובן, רק לחודש ספטמבר במקומותנו, ולא בארצות שיש בהן יותר מעונה אחת.

  8. פינג ופונג Avatar
    פינג ופונג

    北方北方話話話話話話話話話話話話!!!!!!!!!

  9. Martina Avatar
    Martina

    I felt also an urgent need to differ on your meteorological insight. It’s hot and humid, Talya, hot and humid. However, it is rather charming that you are already welcoming the new season, and it is after all a mental experience, I strongly believe.

    I once fell in love in the fall. Perhaps I am about to fall again in the fall. Let’s all fall in the fall, it will be wonderfall!!!

  10. תרד Avatar
    תרד

    דליה איך אני מתה עלייך. סורי- רגש בלי טכנולוגיה.

  11. טליה Avatar
    טליה

    תרד, גם אני מתה עלייך. (אני שוקלת לפתוח קטגוריה חדשה, טכנולוגיה בלי רגש)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *