העתיד מאחורינו

פתאום אני מבינה שלא צריך רק לסכם עשור אלא גם להתחיל להתכונן לעשור חדש.
אתמול אברהם אמר לי שהוא רוצה לעשות משהו מיוחד שהוא יתחיל בראשון לראשון של העשור השני. והבנתי שהגיע הזמן להתחיל לעבוד על ה-New Decade Resolutions.
אבל אין לי. איך לעזאזל אנשים שלא יודעים מה הם רוצים לעשות מחר אמורים לייצר רזולוציות עשור? אגב, זה לא עניין מופרך. יש בעולם שלנו, לפעמים ממש בשכונה שלנו, אנשים עם חשיבה תהליכית, עם תוכניות ותחזיות. אנשים שבונים חניון שיחזיר את עלותו תוך 20 שנה. 20 שנה!! זה אמנם לפעמים קצת כיף לחשוב מה יהיה עוד 20 שנה, כמה מכל תחזיות העתיד האפוקליפטיות/אוטופיות יתרחשו. ובכל זאת, כמעט תמיד, או שאולי רק בדרך כלל, או שלפעמים, נדמה שיותר כיף להזכר במה היה פעם, באיך היה פה שמח לפני שנולדתי. אפילו יותר שמח. ולזה כבר יש הוכחות בשטח. לעולם לא תטען ב”הביטו” טענה ללא הוכחות נחרצות, חותכות, אמפיריות.


המציגה איננה אני, אבל חצי מהגנים שלי שייכים לה

.
ולפי הבלוג הזה – My parents were awesome, ההורים של כולם היו הורסים, לא רק שלי. [למרות שעם תמונה כזאת קשה להתווכח – אמא “הביטו” היתה שערוריה בשנות השישים.]

ואולי גם דברים אחרים לא זייפו. [אוי, זה מעבר חלש במיוחד, עדיף לומר – ובעניין אחר:]
לפני ימים, שהפכו בינתיים לשבועות, בערב חורפי אחד, ציפצוף מחריש אוזניים של משחק מזייף שמנסה לשיר את Happy Birthday to you הגיע לסלון. אחרי הדיון באיזה סיוט זה ילדים ואיך צריך להוציא חוקים נגד צעצועים רועשים הסתבר שבעצם הרעש החינני מגיע מהמטבח הפרטי שלנו ולא משכנים-סוררים-שמגדלים-בני-שנתיים-במרכז-תל-אביב. נר יום ההולדת מלפני כשנה וחצי פצח בזימרה. שינוי מזג האוויר, ההתחממות הגלובלית, הנשמה של הפלסטיק – אחד מכל אלה, או כולם ביחד, גרמו לנר לחזור לחיים. לפניכם, לא נגענו. בסוף כן, לא היתה ברירה.
[הערה: במקור הנר שר כמו זמיר. הערה 2: בקשת מחילה על הרעד, זה צחוקי המרעיד את המצלמה]

וכדי לא לגמור בזיוף וכעוד הוכחת שמחת עבר (ותודה לדודי על הלינק):


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

21 responses to “העתיד מאחורינו”

  1. שרונצ'יק Avatar

    וואו, איזה קצב וכשרון יש לחבר’ה האלה.
    תגידי, זה רק נדמה לי או שפעם האפרו-אמריקנים היו כהים יותר?

    ולעניין העשור המתחלף… נו, כבר החלפנו מילניום, אז קרה משהו?! כלום…

  2. טליה Avatar
    טליה

    יכולות להיות שהחיישנים של המצלמות היו פחות רגישים לעור ולאור, או סתם חלק מאפליה לא מתקנת. אבל יש מצב שפחות נתנו בהתבוללות.

    ולעניין העשור המתחלף – החלפת המילניום אכן לא היתה מרשימה אבל מאידך, זה כמעט כמו חיפוש סיבה למסיבה. נקודות ציון שאפשר להאחז בהם בשביל לרזות עד שהן מגיעות או כדי להחליט ולנדור. מה שבא קודם.

  3. פלומבה Avatar
    פלומבה

    אחות ושרונצ’יק, לעניין צבע העור, יש לי שתי מילים להגיד: איזה שטויות!

    ולעניין אחר:
    הרסת אותי עם העשור, אחות. זה ממש לא היה בתכנון! נשבעת לך בכל תוכניות העתיד שלי, שלא היה לי בתודעה שמחליפים קידומת. לא ייאמן. איך ייקרא העשור שלנו, כבר שאלת את המאזינים? שנות ה-אפס? כבר דיברנו על זה, לא? נדמה לי שגם לישוע עליו השלום היו אי אילו חיבוטים בנושא, אבל מאז ששנות השלושים עלו לו לראש, אין עם מי לדבר.

    אני זוכרת שכשהייתי ילדה בשנות השמונים, תשעים, תמיד היו מדברים על שנות האלפיים כעל משהו כמעט בדיוני. והנה. הים אותו ים, והנוכלים רק מתחלפים. אבל מי יודעת, אולי בתור חלוצי המילניום, נהנה גם אנחנו מההילה של המגניבות שיש לאילנה, נגיד.

    במקרה שלך, אחות, אני איכשהו בטוחה שזה יקרה. אני רואה צאצאים שלך (שאם ירצו המצלמות והאפליות, יהיו עוד יותר שחורים ממך), יושבים אי שם בשנות השמונים של המאה ה-21 בשיעור אזרחות, לומדים את “נוהל שכן” ומהגגים על הסבתא ההורסת שלהם, שעשתה יופי של חיים בתחילת האלפייה. – ממה התפרנסו אז? תשאל המורה. – דאטה ויזואליזיישן, תענה הנכדה. שתיהן צוחקות. לא, קופסאות קוטג’ עם חוט.

  4. פלומבה Avatar
    פלומבה

    נ.ב

    הפרח המזמר, זצ”ל, שתהיו בריאות. צריך להביא אותו אחר כבוד לקבורה, לא נעים.

  5. Martina Avatar
    Martina

    Have I ever told you, Talya, that I wasn’t supposed to exist in this era? Well, when I was still a kid, I was chosen to participate in a unique top-secret expansion plan. Along with three other civilians, I was about to be frozen in a special technique, and to defrost in the middle of the third millennium. The goal: spreading communism amongst ignorant nations. The experiment: nulled.

    I used to be very bitter, after the colossal failure, but ever since I discovered Bikram Yoga, my life become sweaty and jolly. and I also get laid very often. Hope this would not change in the upcoming decade.

  6. אספ Avatar

    עם כל הכבוד לגרוב ולתנועות הקוליות להפליא,
    הם לא יכולים לרקוד ככה בפומבי ואחר כך להיעלב כשאומרים עליהם שהם נראים כמו שבט אפריקאי פרימיטיבי.

    מצד שני, ח”ח על התלבושות! למה אצלנו הכושים העיבריים לבושים בגלבייות ולא בסטייל שנות השישים? זה היה יכול להעצים את מעמדם ולאפשר להם לגור במקומות נוספים מלבד דימונה וערד.

  7. יהונתן Avatar

    רחמנא ליצלן, הנר הזה דפק חתיכת זיוף, קשה להאמין שיש משהו שיכול להתעלות על זה.

  8. פינג ופונג Avatar
    פינג ופונג

    אספ – מה נסגר? היחידה ללוחמה בגזענות קוראת לך לסדר.

    רצינו גם להגיד, אבל התגובה של אספ קצת הסיחה את דעתנו, שאנחנו רוצים שאברהם יעשה לנו אתר. פינג מייצר כבר כמה שנים מכסים אלטרנטיביים לקופסאות נעליים, ואני עושה ריקמה.

    פונג, כמה פעמים אפשר להסביר שהמכסים שלי בלתי-מכירים? לא כל תרפיה יכולה להניב תמורה. הינט הינט.

    פינג, אולי כדאי שבתור תרפיה, תתחיל לרקוד. נראה לי שהנענועים יכולים לסדר לך את הטירוף מערכות האונתי.

    ולשנינו יש יומולדת עוד מעט. הפרח מתאים לנו בול. הינט הינט. בסינית יש יותר טונים ממה שהמערביים יכולים לעכל. אז אם את בקטע של מחזור, תודה.

  9. טליה Avatar
    טליה

    פלומבה – כנראה שהסרת את העניין מתודעתך בעקבות שנות ה-0. איך אפשר למתג עשור כשרק כל הזמן מדברים על סיכום העשור. מה עם שירי שנות ה-0? שירי האחדות? לא קל בעשור הזה. בכלל לא קל. ובעניין הנר, נראה לי שפינג ופונג ייזכו בו. בכל זאת, שניים במחיר אחד.

    אספ – באמת מה נהיה? אתה רוצה שאני אעביר את התגובה שלך מודרציה בדיעבד? אולי לא התכוונת אבל יצא לך משהו שמלמד קצת על איפה גדלת… ומי כמוני יודעת 🙂 פרימיטיבי?! אין מתקדם מזה!

    יהונתן – זה באמת שיא. והיופי הוא שלמרות הפורמט הדיגיטלי הוא הצליח לא לחזור על הזיוף. נר אנלוגי בעולם דיגיטלי.

  10. עירא Avatar

    נו, עוד פעם הטעות הזו? אין פה גיקים למתמטיקה?

    2000 היתה השנה האחרונה של המילניום הקודם, 2001 היא הראשונה של המילניום החדש, ולכן באותה צורה העשור הבא מתחיל רק בראשון לינואר 2011!

    אוף, רמת לימודי החשבון במערכת החינוך שלנו… 🙂

  11. טליה Avatar
    טליה

    עירא – לא קניתי את זה אז ואני לא קונה את זה גם עכשיו. למרות שבעשורים אני כן מוכנה לקבל את זה. באלפים זה נראה לי טו מאץ’. מצד שני, אתה בעצם דוחה לי את הדד ליין ואין תענוג גדול מזה. זכית מן ההפקר 🙂 אברהם!! יש לנו עוד שנה לחשוב על משהו. אני מקווה שהדורות הבאים ילמדו מתמטיקה כראוי ויעריכו את העבודה שהתחלנו פרויקטים חדשים בראשון לראשון 2011.

  12. ק.נ Avatar
    ק.נ

    קראתי קודם ברכילות באחד מאתרי האינטרנט היותר פופולריים במחוזותינו, שאחד מידועני הארץ הזמין תאריך לחתונה – 10.10.10, ואז הבנתי כמה דברים:

    א. שמעולם לא אינשא שנית
    ב. שהעולם כנראה נראה כמו שהוא נראה כי אזרחיו מייחסים חשיבות לשטויות.
    ג. שהתחיל פה עידן מטורף של חתונות, 11.11.11 זה המועד הלוהט הבא בתור, ואז – 12.12.12 ואין לדעת כמה אנשים עוד יחתנו את עצמם לדעת בעשור החדש. (אפילו עירא יסכים שזה כבר עשור חדש)

  13. י. קדמן Avatar
    י. קדמן

    מישהו טרח לבדוק מה מצבו של הפרח? למה הוא כל כך תשוש?

  14. תרד Avatar
    תרד

    אני כאן הרוסה! מהתמונה של ההיא שאחראית על חצי הגנים שלך. בצער רב ולב כבוש אני חייבת לומר שלבני לא תהיה תמונה כזו להתגאות בה . איזו גזרה. וגם בגד הים אי אי אי. וזה יפה שי.קדמן דואג לפרח. י. -אולי זה בגלל הקולה ליד? הרבה מדי סוכר זה מפיל.

  15. טליה Avatar
    טליה

    תרד – לבנך האהוב יהיו לא מעט תמונות להתגאות בהן. וזה באמת בגד ים סופר הורס.
    י. קדמן הוא בחור רציני. נותן עבודה בבלוגים.

  16. י. קדמן Avatar
    י. קדמן

    לא, כי למה אני שואל.
    אנשים נוטים להזניח את הפרטים הקטנים, הם אלה שעושים את חיינו למה שהם. אנשים נוטים להתעלם מעובדי ניקיון, מנותני שירות כאלה ואחרים, מילדים שחלב אימם טרם יבש על שפתותיהם, והם מסתובבים יחפים ברחובות.

    למה אני שואל, כי אולי גם לפרח הזה היו פעם חלומות, אולי גם לו יש הורים שקיוו גדולות ונצורות בשבילו. אולי הבזות הזו מכאיבה גם לו. אולי הוא רעב, כי שכר המינימום מעליב גם אותו. אני שואל את הבלתי-נשאל, כי איש כבר לא שואל. זה הכל.

  17. אספ Avatar

    דבריי הוצאו מהקשרם, הכל נכתב בהומור. כמה מחבריי הטובים נמנים עם בני העדה האתיופית ושניים מחבריי הם הם הכושים העיבריים האורגינליים מדימונה (ככה זה כשלומדים קולנוע בדרום אבל שוב אני רומז לגזענות ולכן אפסיק כאן)

    אמנם גדלתי בגטו אבל הצלחתי לפרוץ את החומה.

    עירא – לפי התיאוריה שלך, השנה הראשונה של תחילת הספירה (יעני שנת אפס) לא היתה קיימת ? כי התחילו (לטענתך) לספור החל משנה 1? הבנתי נכון?

  18. ק.נ Avatar
    ק.נ

    אספ – אולי הספרדית תעזור. כמו שיומולדת בספרדית זה קומפלאניוס (Cumpleaños) – שנים שלמות או שהושלמו, אז כשאתה בן 22, זה אומר שאתה מתחיל את שנתך ה-23 (כי הושלמו לך 22). באותה מידה – אין דבר כזה שנת אפס, זו השנה הראשונה.

    במחשבה שנייה, אולי עדיף לחזור למפץ הגדול, ולהניח לספירה הנוצרית.

  19. טליה Avatar
    טליה

    ק.נ – וואו! גם לא ידעתי על חגיגות יום ההולדת הספרדיות. אני כן זוכרת ששואלים בספרדית לא “בת כמה את” אלא “כמה שנים יש לך?” שזה תמיד הקסים אותי. השאלה היא מה היו כותבים על הצ’קים בשנה הראשונה – 2.1.0000 או 2.1.0001?

  20. ק.נ Avatar
    ק.נ

    0000

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *