גלישה לילית

כנראה שזה הפוסט אלרגיה והכמעט קיץ הזה שמאפשרים לי להשאר ערה בלילות ולגלוש ללא גבולות כמו תיכוניסטית בחופש גדול. והלילות הם הימים של אמריקה, והם חמים פחות ושקטים יותר וזה עונג להיות מחוברים לרשת, לצד השני של האוקיינוס ולהרגיש לא פה (בעצם העונג הוא מלהרגיש במקום אחר – אין לי עניין עקרוני עם “לא פה”).

וכשאני צופה בקינוט של כנס המפתחים של אפל, אותו אחד בו מכריזים על אייפונים ואייפאדים ואיי-דברים אחרים, אני חשה אסקיפזם מזכך. אני יודעת, אני יודעת – זה מירוץ הצריכה, זה ביזבוז ולא שפע, זאת שטיפת מוח – אבל אני לא יכולה שלא לחייך ולהתרגש לקראת פיצ’רים חדשים. שטף אדרנלין ושמחה מציף אותי, אני מזדקפת ולרגעים נדמה לי שהכל בסדר. מה בסדר? שהכל נפלא, פשוט נפלא.

ואני לא זוכרת איזו בשורה שימחה אותי יותר – זאת שאין יותר Save והכל נשמר אוטומטית עם כל הגירסאות? זאת שמספרת על אפליקציית רשימות שיכולה להזכיר לי לעשות משהו רק כשאני נמצאת במקום מסויים או רק כשאני יוצאת מהבית או נכנסת לשוק או מגיעה לירושלים? זאת ששירות שאני משלמת עליו 100 דולר בשנה הופך לחינמי? זאת שאפשר יהיה עם שלוש אצבעות לגרור את הדסקטופ שמאלה? או אולי בכלל שאפשר יהיה לצלם באייפון בעזרת כפתור פיזי, לא רק בעזרת הכפתור על המסך?

נדרשות רק כמה שעות כדי שכל מה שכתוב בפיסקה למעלה ייראה לי מגוחך. אבל אני בטוחה שלכשתצא לעולם מערכת ההפעלה הבאה של המק (הלוא היא האריה!) ומערכת ההפעלה החדשה של האייפון והאיי-קלאוד, אני אזדקף מחדש ואחייך שוב את חיוכי הילדותי, הנבוך מהרעיון של התרגשות גיקית.

וכל עדכון כזה, בדרך כלל, מוסיף מכשיר נוסף שאפשר לצרף לרשימת-המכשירים-שאין-מה-לעשות-איתם-יותר-חוץ-מלהתרגש-נוסטלית.


מדגם לא מייצג.

למעשה, בכל פעם שאני צועדת ברחוב, בכיסי מונחים בנחת: Tuner לגיטרה, מיקרופון, שלט למחשב נייד, סורק, מפת כוכבים, מצפן, מצלמה, פקס, מטרונום, מחשבון, ספר כתובות, יומן, אלבום תמונות, רשמקול, שעון, רדיו, כמה מאות דיסקים, מילון צרפתי-עברי, פלס, כמה ספרים ומפה.

אה, כן – וטלפון.


[אגב, לצד כל הנפלא הזה, סטיב ג’ובס עושה לי תעוקת חזה עם איך שהוא נראה ועם המחשבה על החיים עם סרטן בלבלב. אבל אני חזק בהדחקה]


by

Tags:

Comments

5 responses to “גלישה לילית”

  1. עירא Avatar

    ואני הבוקר התגלגלתי מצחוק כששמעתי את קורי דוקטורוב בספרו החדש קורא לאייפון “סוהר כיס”, ומדבר על רשעותם של קודקודי קופרטינו באריגת DRM בכל חור של מערכות ההפעלה שלהם. צודק, מה לעשות.

    אני אולי אולי אולי אקנה אפל אם הם יוציאו משהו יעיל באמת, למשל sonic screwdriver או משהו ברמה הזו.

  2. טליה Avatar
    טליה

    יאללה, תזמין – כבר יש: http://www.youtube.com/watch?v=Ze2HBKgw-V4

    ואין מה לעשות, זה בינארי – אתם ואנחנו… 🙂

  3. עינת Avatar
    עינת

    הצטרפנו למשפחת Apple. הדר בקשה וקבלה I POD ליום ההולדת, רני רוצה כזה לבת המצווה, ובשעה שביררתי עם חבר מה עושים עם הדבר הזה- הוא אמר שהוא לא יודע הרבה, אבל אם אני רוצה יש לו אחד לא בשימוש לתת לי.. וככה גם נעם זכתה. אז כל היום אני עושה סינכרונים, שדרוגים, וכותבת להם את הסיסמא שני חוששת לגלות להן פו יפרץ חשבון הבנק שלי…

  4. טליה Avatar
    טליה

    עינת!! בשעה טובה! וואו, 3 מכשירים בבת אחת, זה קצת אובר וולמינג. אבל אני בטוחה שמעבר לפינה צפויה לה התמכרות ביתית 🙂

  5. […] ופרוץ דרך חנות הסידיה (Cydia), ועולה 20 דולרים.טליה זליגמן צפתה בכנס המפתחים של אפל וחשה אסקפיזם מזכך. למרות שיודעת שמדובר במירוץ צריכה […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *